Co to jest RODO?
|
Jest to Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz. UE. L z 2016 r., Nr 119, str. 1)
|
Jaki jest cel RODO?
|
Celem regulacji jest zapewnienie swobodnego przepływu danych osobowych pomiędzy państwami członkowskimi oraz ujednolicenie zasad przetwarzania danych osobowych na terenie całej Unii Europejskiej.
|
Kto jest Administratorem moich danych osobowych?
|
Administratorem Pani/ Pana danych osobowych będzie Bank Spółdzielczy w Poddębicach, z siedzibą 99-200 Poddębice, ul. Łódzka 33, którego akta rejestrowe są przechowywane w Sądzie Rejonowym dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, wpisany do rejestru przedsiębiorców pod numerem KRS 0000039404, NIP 828-00-03-209, REGON 000502919, dane kontaktowe Banku: tel. +48 43 678 37 00, adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
|
Skąd Bank posiada moje dane?
|
Źródłem Pani/ Pana danych osobowych są wnioski, zawarte z Bankiem umowy, natomiast w przypadku pozyskiwania danych osobowych w sposób inny niż od osób, których dane dotyczą, źródłem danych są osoby trzecie.
|
W jakim celu Bank przetwarza moje dane?
|
Bank przetwarza Pani/ Pana dane osobowe w celu:
- podjęcia działań przed zawarciem umowy oraz
w celu realizacji umowy, w tym w celu dokonania badania zdolności kredytowej i analizy ryzyka kredytowego,
- w pozostałych celach związanych z prowadzoną działalnością bankową, w tym wypełniania obowiązków prawnych ciążących na Banku, dochodzenia roszczeń z tytułu prowadzenia działalności oraz w celu sprzedaży i marketingu bezpośredniego,
- gdy jest to niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym,
- wewnętrznych celów administracyjnych Banku, w tym analizy portfela kredytowego, statystyki
i raportowania wewnętrznego w Banku,
- w celu wskazanym w treści udzielonej przez Panią/ Pana zgody.
|
Jakie prawa mi przysługują?
|
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
- prawo sprostowania (poprawiania) swoich danych,
- prawo usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania danych,
- prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,
- prawo przenoszenia danych,
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego.
|
Jak długo moje dane będą przechowywane przez Bank?
|
Pani/Pana dane osobowe przechowywane będą przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane: przez okres trwania umowy oraz po zakończeniu umowy w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Banku, w tym dochodzenia ewentualnych roszczeń, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
W przypadku przetwarzania danych na podstawie udzielonej zgody – do czasu wycofania zgody.
|
Kto jest odbiorcą moich danych?
|
Pani/ Pana dane mogą być udostępniane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych:
- Biuro Informacji Kredytowej S.A.,
- Centrum Prawa Bankowego i Informacji Sp. z o.o.,
- Związek Banków Polskich,
- Ministerstwo Finansów, w tym Generalny Inspektor Informacji Finansowej,
- Komisja Nadzoru Finansowego,
- biura informacji gospodarczej,
- spółki Grupy BPS,
- banki, instytucje kredytowe i inne upoważnione podmioty na podstawie przepisów prawa,
- podmioty, którym Bank powierzył przetwarzania danych osobowych na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych (tzw. podmioty przetwarzające).
|
Jak mogę skontaktować się z Inspektorem ochrony danych?
|
Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w Banku Spółdzielczym w Poddębicach jest Krzysztof Skórka. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych możliwy jest pod adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub pisemnie na adres naszej siedziby.
|
Do kogo mogę wnieść skargę?
|
W przypadkach uznania, iż przetwarzanie Pani/ Pana danych narusza przepisy RODO przysługuje Państwu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
|